Aktualności

29 listopada 2016

SZKOLNY DZIEŃ TOLERANCJI

Piątek, 18 listopada 2016r., wyglądał w naszej szkole zupełnie inaczej niż zwykle. Zamiast tradycyjnych lekcji odbyły się warsztaty plastyczne, taneczne oraz gry i zabawy integracyjne. Zajęcia te miały przybliżyć pojęcie tolerancji wobec inności ze szczególnym uwzględnieniem różnych aspektów niepełnosprawności.

W ramach warsztatów plastycznych każda klasa miała stworzyć z puzzli duży obraz. Należało pokolorować go w parach, ale trudność polegała na tym, że miało się zawiązane oczy, a druga osoba była przewodnikiem w świecie osób niewidomych. Było to dosyć trudne zarówno dla młodszych jak i starszych dzieci. Same przyznały, że to „straszne uczucie nie widzieć”. 

Podczas gier i zabaw integracyjnych uczniowie poznali zasady języka migowego, rozwiązywali krzyżówki i testy z wiedzy o tolerancji, mieli okazję poczuć jak to jest być bliźniakiem syjamskim, oglądali też wystawę zdjęć przedstawiającą rożne rodzaje niepełnosprawności i odmienności. Jednym z trudniejszych zadań do wykonania było przelewanie wody, ale bez użycia zmysłu wzroku.

Wielką radość sprawiło dzieciom i nauczycielom wspólne wykonanie tańca, popularnie zwanego Belgijką. Niezwykłe wrażenie wywarł też profesjonalny pokaz tańca towarzyskiego pary, w której tancerka poruszała się na wózku inwalidzkim.

Nauka tolerancji przez zabawę przyniosła wiele radości, ale też zupełnie inne spojrzenie na odmienność i konieczność codziennego pokonywania trudności przez osoby niepełnosprawne.

                                                                                                                  Renata Pamięta
    Pedagog szkolny

 

{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}{ZDJECIE_OPIS}